2009-12-02

Nikotinfickan

Under hektiska och pressade perioder i mitt liv händer det att jag kombinerar nikotinella stimuli. Jag snusar och röker. Aldrig samtidigt, men jag maxar, eskalerar mitt intag, nån grej naturen byggt upp, ett sinnrikt belöningssytem.

Men det finns självklart baksidor på detta självmedicinerande.
"Hjärt-kärlsjukdomar, cancer och dålig andedräkt", tänker ni.
Ingalunda.
Jag menar den köttsänka i min högra kind, kanske en krater som uppstått efter ett ovanligt brutalt ingrepp för att avlägsna en dålig visdomstand.
Där samlas inte bara matrester och ölkorv utan varje gång jag sätter i mig något innehållande nikotin avlagras en liten, liten del i denna kroppens egen skattkista.

Min fråga; Kan det komma sig att jag en dag sväljer lite extra hårt frigör all denna uppdämda avslappningsgegga. Och: Hur "skön" blir jag då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar