2009-12-11

Klistrig mumma

Nej, jag vet.
Jag har inte klottrat här på länge, jag vet.
Nej, jag vet.
Det här inlägget handlar på intet vis om mumma, jag vet.

Ståupp igår, Tiny Comedy på Southside, Hornsgatan 104. Källare, alkohol och allsköns dialekter från de brittiska öarna. Vad kan gå fel? - Nada!

Gjorde en högtempotia, kanske lite för hög (tempot alltså, inte jag), fick bra respons och testade två korta nya påbyggnader som väl får ¤¤¤ i betyg.
...
Fan vet jag, det är ju såhär "riktiga" komiker pladdrar på i sina bloggar om sina gig!

Jo! Ola Söderholm, denna min Önskebuksvåger i komikersvängen, gud i röven vad jag gillar hans grejer. Han avslutade igår. Körde en mycket fin drapa om omskärelse i hygieniskt syfte. Aj, aj... Ja, man skulle vart där, liksom.

Nästa gig blir Big Ben nu på söndag. Och sen DUBBELGIG på tisdag, första för mig.
Såatteeeh... jorå!

1 kommentar:

  1. Gött att det lossnat rejält på ståupp-scenen! Kör hårt!!

    SvaraRadera