2010-02-03

Krängmojäng med full patte

Kom just hem efter en maratonsittning postproduktion av Lilla Al-Fadji. Blir bra program på fredag. Om det kommer ur Pro Tools.
Pro Tools.
Jag drömmer i Pro Tools.
Mappsystem, waveforms, vol-grafer och crossfades (kringla+F).

När jag flyttade till Lund med kollektivet så spelade vi Tetris en hel vecka. Då drömde jag i ryska kvadratfigurer på nätterna.
Vi bryggde ett eget äppelvin. Det drack vi och sorterade olikfärgade block med musik på Eriks (eller var det Jens?) maffiga stereo. Det finns låtar jag än idag inte kan höra utan att se L, T-eller fyrkanter bädda sig in på rätt plats.

Jag kräktes av det där vinet.
Hemgjort äppelvin, tetris och några låtar förlorade jag till Tetris-helvetet.

Nu är det Pro-Tools.
Vad tar du med dig när du går, Pro Tools?

2 kommentarer:

  1. back with another of those block rockin beats

    SvaraRadera
  2. Hallå där. Ger mest en kommentar för att du ska komma till min blogg och ge mig en kommentar. Tillräckligt många kommentarer på min blogg och jag kan snart ha det som ett jobb!

    SvaraRadera