2009-04-10

Dansk odlings-tv, sol & kycklingburgare

Woo! Mätt, varm och suger i mig skräpkunskap från min mentor; TV'n.

Körde morgonpasset i P3 imorse. Veronica Maggio målade ägg med oss. En skön människa och artist med nåt så udda som total avsaknad av pretentiös flummighet. En mycket positiv bekantskap.

Kolla in på länken och lyssna på måndag, då kör jag igen.

Att hoppa ur sängen 04:45 är något jag i självvalda situationer undviker. Avskyr.
Kom ändå upp och iväg. Att sända självkörd radio i tre och en halv timme i sträck efter typ två års radiotystnad kan vara skrämmande. Jag var skrämd, men inte till tystnad. Vi babblade bort säkert 6-7 låtar, Kodjo, Hanna, Veronica och jag.

Att gå från jobbet halv elva på förmiddan med en "arbetsdags" trötthet i kroppen är skönt. En pisksnärtsskarp vårsol hyllade mig och nu är det bara slappa i soffa och på solstänkt altan som gäller. Kanske tar en kylskåpskall, planterar om nån växt och klappar min svällande mage. Åh, så smärtfritt enkelt den här dan skall svepa över och förbi!

1 kommentar: